ĆWICZENIA Z JAJECZKIEM YONI 0
ĆWICZENIA Z JAJECZKIEM JONI

 

Generalne zasady

  •  rozluźnianie jest równie ważne jak zaciskanie
  •  jak w przypadku ćwiczeń każdych innych mięśni, także i tutaj ważna jest regularność a nie intensywność
  •  nie wykonujemy ćwiczeń mięśni dna miednicy na siłę - tak jak każdy inny mięsień także te mięsnie mogą zostać przetrenowane, dlatego do wszystkiego należy podchodzić z rozwagą i zacząć delikatnie od krótkich serii, podczas których czujemy się komfortowo, i stopniowo (bez pośpiechu) wydłużać czas
  •  na początek wystarczy, że będziesz ćwiczyć przez kilka minut (np. 2 minuty), 3 razy  w tygodniu; stopniowo wydłużaj czas tak aby docelowo ćwiczyć każdego dnia po 15 - 20 minut, aż stanie się to nawykiem i jednym z naturalnych sposobów dbania o siebie i praktykowania miłości własnej :) 
  • 15 - 20 min ćwiczeń wystarczy aby utrzymać w bardzo dobrym stanie mięśnie dna miednicy :)
  • jako alternatywa do ćwiczeń (jeśli brakuje Ci czasu) możesz używać jajeczka podczas codziennych czynności, jak np. podczas szczotkowania zębów, gotowania, kąpieli w wannie, jogi, spaceru itp. 

 

Ćwiczenia:

  • Winda:

W pozycji stojącej lub leżącej wyobraź sobie, że przesuwasz jajeczko w górę – tak, jak gdyby było windą jadącą na 3 piętro.

Zamiast jednego pełnego zacisku/skurczu mięśni, podziel go na 3 małe części, tzn. wykonaj 3 mini zaciski (każdy trochę mocniejszy niż poprzedni) czując jak przy każdym jajeczko przesuwa się trochę w górę.

Przy ostatnim (najsilniejszym) skurczu jajeczko będzie już na samej górze – wytrzymaj w tym miejscu 3 sekundy, po czym powoli rozluźniaj mięśnie czując jak jajeczko przesuwa się w dół. Powtarzaj ćwiczenie przez około 15 minut.

 

  • Minimum wysiłku:

Zaciskaj mięśnie licząc do 10 a potem rozluźniaj je, powoli licząc do 10.

Powtarzamy czynności, dopóki czujemy się komfortowo, na początku będą to np. 2 minuty; Nie potrzebujemy przekraczać 15 minut, wykonywanie ćwiczeń przez  dziennie będzie wystraczające, aby 

 

  • Krowa – kot:

Uklęknij na podłodze podpierając się na rękach i kolanach. Nadgarstki powinny być bezpośrednio pod barkami, palce u dłoni szeroko rozstawione, kolana rozstawione na szerokość bioder.

Zrób wdech - mięśnie wokół jajeczka są rozluźnione - i przyjmij pozycję krowy: głowa i kość ogonowa uniesione do góry, brzuch opada w kierunku ziemi.

Zrób wydech - zaciskając mięśnie wokół jajeczka - i przyjmij pozycję kota: wygnij kręgosłup do góry, brodę przyciągnij w kierunku klatki piersiowej i wciągnij pępek.

Kontynuuj ćwiczenie przez 3 minuty, przechodząc powoli z jednej pozycji do drugiej.

 

  • Taniec intuicyjny:

Nie ma jednego właściwego sposobu, aby tańczyć ;) Włącz ulubioną muzykę, zamknij oczy i pozwól sobie na to, aby dźwięki muzyki kierowały Twoim ciałem. Pozwól by ruszało się swobodnie w rytmie jaki czujesz. Wykonuj okrężne ruchy biodrami lub "ósemki" – stojąc lub klęcząc; podskakuj lub połóż się na podłodze, lub wyobraź sobie, że jesteś płaczącą wierzbą na wietrze lub falą  oceanie, daj się ponieść emocjom.

Wszystko to rób mając w pamięci, że w swoim wnętrzu masz kryształowe jajeczko, zaciskaj więc i rozluźniaj mięśnie wokół niego intuicyjnie :)

 

Co zrobić jeśli jajeczko wyślizguje się?

  •  możesz spowodować wykonywać ćwiczenia leżąc lub siedząc na krześle (wtedy istnieje mniejsza szansa, że jajeczko się wyślizgnie)
  •  możesz także zacząć ćwiczyć bez jajeczka (po prostu zaciskać i rozluźniaj mięsnie przez kilka minut dziennie) przez tydzień lub dwa (lub dłużej, wszystko zależy od stanu Twoich mięśni – każdy stan jest normalny i nie obwiniaj się i nie smuć, jeśli czujesz ze Twoje mięsnie są słabe, to najzupełniej normalne 😊 przekonasz się, że z czasem ich stan poprawi się 😊) a po tym czasie zacznij używać jajeczka

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl